måndag 22 december 2008

Fallande snö

Vill du få in lite vinterkänsla på din blogg?
Lägg snabbt in ett enkelt snö-script
och se snöflingorna om bara några sekunder!



OBS! Glöm inte att alltid hämta din html-mall
och spara den innan du börjar ändra något!


1. Gå in på : Anpassa > Layout > Redigera HTML
2. Leta upp body
(det gör du enklast genom att trycka Ctrl+F på PC / Äpple+F på Mac)
3. Direkt efter body klistrar du in en av de 3 koderna nedanför
4. Tryck på Spara och det är klart!




Snöscript 1


Denna passar bra om du har en vit/ljus bakgrund!


Snöscript 2




Snöscript 3



Snöscript 4


Snyggaste flingorna!



8 kommentarer:

Unknown sa...

Fan vad kul att det finns en hjälp till blogspot nu! Behövs verkligen :)

viktoria cederberg sa...

Va fan, är jag het oteknisk eller? Hittar Body, klistrar in första scriptet där. Men inget händer. Ska man klistra in just efter ordet bode, elley efter body men innan header, eller.. Sen är de ju massa konstiga tecken, { <- sånna.


Fan å, jag fattar inte. :S

Sessan sa...

Jag undra om man kan få rörliga bilder, typ blinkade eller gnistrande, tycker jag skulle vara kul..
Bra förklarning jag fattar ju nästan hahaah..

Cicci sa...

Tack för en "riktig" snöeffekt! Gillar inte dom som ser ut som snöstjärnor...! Fast jag testade att lägga den efter < /body > för om jag la den efter < body > så fick jag bara ett stort tomt avstånd överst på bloggen. Men det funkar efter också!

Familjen Olsson sa...

Bara nymmer 2 som fungerade i min blogg...

Ann-Sofie sa...

Tack snälla!
Äntligen ett script som FUNGERAR!

malineidin sa...

funkar ju för fan inte...... irriterande!!!

Emma sa...

Ååh det funkar ju inte.. :( Hur ska man göra så att det funkar?